Leuk dat je even op mijn blog komt kijken! Ik probeer regelmatig nieuwe kaartjes en andere creaties te plaatsen.

Ik zou het érg leuk vinden als je een berichtje achter laat en als je volger wordt van mijn blog.



vrijdag 18 maart 2011

Haken......

Morgen (zaterdag 19 maart) is er bij Pipoos 'Lentefestival' waarbij er allerlei demonstraties worden gegeven. Ik doe de demo Zpagetti haken. Maar alleen Zpagetti vond ik niet zo leuk en er is net een heel leuk boekje 'Zoetigheid haken' uitgekomen! Daar staan me toch een leuke dingen in! Ik heb de afgelopen weken volop zitten haken. Maar aangezien ik niet zo goed ben in patronen lezen heb ik het 'tig' keer uit moeten halen om weer opnieuw te beginnen. Vandaar dat ik er ook ook zo lang over gedaan heb.....


Hier zie je allemaal kleine gebakjes zoals een tompouce, vruchtenpuntje, vlaaitje..... Heerlijk om te doen en het staat zo gezellig! En ze zijn nog goed voor de lijn ook!

Bij een overheerlijk gebakje hoort natuurlijk een lekker kopje thee. Er zit zelfs een 'bonbon'steek in verwerkt! Heel toepasselijk, maar ik had er geen idee van dat die bestond!

En als er iemand jarig is dit leuke slagroompuntje met kaarsje! Deze houd ik zelf maar.....zondag ben ik jarig!

En met de naderende Paasdagen weer in het vooruitzicht..... een lief eierdopje!

Er staan ook Hollandse dingen in het boekje zoals deze tulp!

En dan natuurlijk ook nog een voorbeeld voor Zpagetti haken...... een lekkere zomerse tas! De kersjes heb ik ook zelf gemaakt van geverfde houten ballen en vilt.
Van dat haken krijg je wel spierballen, het gaat best wel zwaar. Maar omdat het met haaknaald 10 of 12 wordt gehaakt ben je wel supersnel klaar! Van een restje heb ik ook nog een lege pot omgehaakt en van een andere kleur een bloem erop gemaakt. Maar deze moet ik nog even in elkaar zetten. Als ik er aan denk zal ik morgen nog een foto van het geheel maken en op mijn blog zetten.
Fijn weekend!
Liefs,

7 opmerkingen:

  1. Super gaaf Con!
    Ik ben niet goed in haken, dus dit vind ik echt suuuuuuuper knap! Veel succes met het festival,

    groetjes,
    Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi

    wat mooi allemaal!
    heel erg mooi gehaakt ,ik heb echt geen geduld om te haken!!

    gr regina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeetje zeg, wat een uurtjes heb jij zitten haken! en dan te bedenken dat je het nog regelmatig uit hebt gehaald ook! ik geloof niet dat ik dit soort freubels had kunnen maken, patroonlezen en ik gaan niet samen... maar ze staan wel ontzettend vrolijk zeg! heel errug leuk! veel plezier vanavond op je eigen fuif he.
    groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Conny.
    Wauw,Wat zijn ze super!!!geworden.Zelf heb ik ook altijd wat moeite met het lezen van haakpatronen en zeker bij die kleine details valt het zeker niet altijd mee .Hoop dat je drielagen taart gauw klaar is,ik ga morgen toch nog even het patroon doorlopen dan laat ik het je nog wel even weten.groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze leuk geworden Conny. Heb ze in het echie mogen bewonderen en dan is het nog mooier. Het ziet er echt erg leuk ook.

    Je muffin was erg lekker vandaag. Heb er van genoten, ook al is het niet goed voor de lijn. Hihihi.
    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedemorgen wat ziet er allemaal gezellig en lekker uit om zo in te happen het is een leuk boekje he heb er ook al wat dingen uit gehaakt ps je heb een mooi blog ga je volgen groetjes jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er echt supergezellig uit.
    Ik ben op zoek naar hoe de bonbonsteek werkt. Is dat dezelfde manier als de popcornsteek?
    Groetjes marcha

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even bent komen kijken en een berichtje achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...